Chapter 4 - I'm sorry

2013-07-27 | 17:38:13 | Allmänt | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Niall's point of view

Jag reser mig hastigt upp och Suri kollar osäkert på mig. Jag börjar gå fram och tillbaka i huset och Suri reser sig ssakta upp ur sin sits. Hon kramar mig hårt och jag kollar ner på henne. Hon suckar av att jag inte kramar henne tillbaka och hon möter min blick.
- Why are you angry? He saved me.
- He's a total fag, that's for sure. 
Hon skakar på huvudet och går besviket ut ur vardagsrummet. Jag står kvar med tv på full volym. Jag sluter mina ögon och suckar lågt när det plingar till på dörren. Jag spärrar upp ögonen och står kvar inne i vardagsrummet medans Suri öppnar. Hon fnissar högt och jag hör en manlig röst komma närmre. 
- Suri, I'm sorry to bother you but.. Han ska precis fortsätta när han ser mig i vardagsrummet. Han rynkar pannan och så gör jag. Jag pekar på honom.
- You?
Han skakar på huvudet och kollar på Suri.
- Him? Han vänder sig och kollar på mig igen och Suri bara står där med öppen mun. Jag tar några steg innan jag står tätt emot honom.
- Do not touch my wife again, got it? Jag ler och pekar på Suri som skakar på huvudet.
- It's not what you think, Niall..
Liam vänder huvudet snabbt till Suri och kollar besviket på henne. Hon möter hans blick och han börjar kolla mellan oss. Jag lägger armarna i kors och han tar hennes lilla hand i sin. Min ilska stiger snabbt inom mig.
- I thought we had something..
- But guess what faggot, you hadn't.. So get your fucking lazy ass out of my house! Jag skriker honom i örat och han släpper Suri's hand. Hon små springer efter när han börjar dra på sig skorna ute i hallen. Jag står kvar i dörröppningen till vardagsrummet och granskar dom. 
- I'm so sorry, Liam..
- Yeah, tell your husband that I'll kill him.
Han går ut genom dörren och smäller den bakom sig. Suri vänder sig om och kollar på mig och jag bara skakar på huvudet. Jag kan inte fatta att hon föll för det där. Och att hon inte berättade för mig att han flörtade med henne.
- Niall.. Hon går fram till mig och jag bara vänder på klacken och går in i vårt sovrum. Jag stänger dörren efter mig och slänger mig på sängen. 
 
Liam's point of view

- Fucking shit.. Jag sparkar på en ensam sten på gatan och börjar lulla hemåt. Att jag alltid ska falla för min brors flickvänner. Det har hänt mig tre gånger nu och jag är jävligt trött på det. Jag skulle inte ha räddat henne, jag skulle bara ha gått därifrån. Jag genar genom centrum där det fortfarande är lika dött. Så småningom kommer jag upp på gatan där pappa bor. Det är släckt överallt i huset och jag chansar på att han sover. Jag går in tyst som en mus men då tänds lampan. Pappa står med armarna i kors och kollar argt på mig.
- Where have you been?
- Out.
Jag går förbi honom men stoppas av en hand som trycks mot mitt bröst.
- Don't you dare.. Fräser jag och han puttar mig upp mot väggen.
- Stop treatning me or you can just walk out that door you came from, son.
Jag kollar förvånat på honom innan jag nickar lydnade och slår mig ner på en av stolarna i köket. Pappa börjar ta fram glas och dricka åt oss. Han slår sig ner framför mig och häller upp öl i ett glas till mig. Jag tar några klunkar medans pappa börjar prata:
- Where have you been, Liam? You haven't been home for 3 days. 
Jag ställer ner glaset på bordet och söker mig fram till pappas blåa ögon.
- I've been out and.. I saved a woman's life.
Pappa höjer ögonbrynen och jag nickar stolt. 
- Did you get along with her? Pappa ger mig ett flin och jag rycker på axlarna besviket. Pappa hostar till och jag kollar upp på honom igen innan han nickar åt mig att fortsätta.
- Actually, yes. But then I found out it was Niall's wife..
Pappa sätter drickan i halsen och börjar hosta hysteriskt. Jag små skrattar och pappa slår sig själv för bröstet. Jag börjar fibbla med mitt ciggarett packet i fickan innan jag fiskar upp en. Jag tänder den och drar några djupa bloss.
- How did it go? I mean.. With Niall?
Jag suckar och blåser ut röken åt sidan så pappa slipper få det i ansiktet innan jag tar ett nytt bloss.
- Bad, I said that I'm gonna kill him.. Which I actually regret.. Jag blåser ut röken under tiden jag pratar och pappa skakar på huvudet. Jag nickar och fimpar röken på bordet och reser mig hastigt upp. Jag nickar mot trappan och pappa viskar yes. Jag tar mitt glas och ställer det på diskbänken och rusar upp för trappan. Jag slänger mig i sängen och borrar ner huvudet i kudden innan jag somnar.
 
1 vecka kvar. 1 vecka tills jag får mina pengar. 1 vecka tills jag möter Niall i ringen. 1 liten vecka. Jag har tränat och tränat för det här och jag kan inte bli mycket större eller starkare. 
Jag knyter mina skosnören och springer ner för trappan i huset.
- Going for a run! Skriker jag innan jag springer ut i solen. Det blåser svalt och jag börjar jogga längs med gatan. Då ser jag en annan komma springande mot mig och jag kisar med ögonen för att se vem det är. Niall. Jag fortsätter som vanligt men Niall byter sida för att möta mig.
Han stannar och jag stannar framför honom. Vi står länge tysta och glor på varandra och jag börjar få spring i benen. Jag ska precis springa där ifrån när han slår sina armar runt mig och kramar mig hårt. Jag kan inget göra än att krama honom tillbaka.
4 till nästa? :)
blev litet idag för att jag har inte tid att skriva, mina kusiner kommer
på besök, ger er istället två imorgon om ni kommenterar mycket :)
_______________________ Kommentarer _________________________________________________
▲ lisa

Awww :) meeer!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2013-07-27 ♡ 18:39:55
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------