Chapter 3 - Shame on you

2013-07-25 | 20:34:24 | Allmänt | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Liam's point of view

Jag vänder mig sakta om med tårar i ögonen och Niall ger mig ett flin. Jag skakar på huvudet långsamt och jag känner hur jag börjar darra med underläppen.
- What..? Är allt jag får fram för tillfället och Niall nickar stolt och jag går närmre honom så jag står tätt emot honom.
- Never, you are not gonna fight, little brother.. Jag fnyser mot hans ansikte och han himlar med ögonen och vänder sig om, jag känner hur jag spricker nu. Jag tar två långa steg innan jag vänder Niall om och ger honom en rak höger över kinden så han trillar ner på golvet.
- Liam! Pappa kommer utspringande och hjälper Niall upp som blöder över kindbenet. Jag pekar med fingret mot hans tunna bröst och rynkar näsan av ilska.
- I won't stop when it's you I'm fighting, do you understand? You'll be killed by your own brother.
Pappa kollar förvånat på mig och Niall blir nog bara besviken. Han ler och nickar. Han fattar ju för fan inte.
- I don't care, if I kill you first, där gick droppen. Jag rusar fram och puttar upp honom mot väggen med min underarm hårt tryckt mot hans hals. Han kipar efter andan och jag kollar han djupt i ögonen.
- What did you say? Han sluter ögonen och jag släpper ner honom så han får luft. Pappa står som fastfrusen ute i hallen och kollar på oss och Niall smeker sig över halsen där jag tryckte. 
- I will try to kill you too, Liam.. Hans ord gör mig ledsen. Jag rynkar pannan och kollar ner i golvet. Jag menade inte att jag tänkte döda honom. Jag försöker skydda honom. Mina ögon fylls med tårar och jag kollar upp på Niall igen som möter min blick. 
- I'll do it for mom.. Jag vänder på klacken och stormar ut ur huset med en smäll. Jag hör hur Niall får ett sammanbrott där inne av att han skriker som en galning. Jag börjar promenera ner för gatan. Det är ganska kyligt ute och helt tomt. Inget spår av liv. Då och då möter jag konstiga människor som kollar på mig. Jag drar luvan över huvudet och går ner till centrum.
 
Det är beckmörkt ute förutom några få gatolampor som lyser halvt. Jag sätter mig ner på marken och drar fram en cigg. Flera gånger försöker jag få igång tändaren med det är lönlöst.
- Fuck.. Mumlar jag och kastar iväg både tändare och cigg. Jag lutar mitt huvud i mina knän när jag hör ett kvinno skrik längre ner på gatan. Jag lyssnar efter vart det kommer ifrån och reser mig hastigt upp. Jag går i mörkret och kommer bara närmre och närmre skriket. När jag kommit fram till en gränd kollar jag försiktigt in. Där står en kvinna, och två män. Hon är upptryckt mot väggen av en av dom och jag ler roat. Jag knäcker några av mina knogar innan jag går in i gränden.
- Well hello boys.. Having a nice time with this little lady? Dom vänder sig snabbt om. En av dom har en pistol i handen och han riktar den osäkert mot mig.
- Oh please, don't point that gun at me, you'll miss, hans kompis skrattar till och jag ger honom en seriös blick.
- Get away, pussy.. Killen med pistolen slickar sig om läpparna och jag drar ner luvan så dom ser mitt rakade huvud. Dom drar efter andan och börjar viska till varandra på ett annat språk, det är inte svårt att gissa vad dom snackar om, mig såklart.
- Yes, it's me. The hero. Stop whispering for god sake, it's annyoing. Give me that gun or I'll kick your small balls so you won't stand tomorrow. 
Dom börjar skratta och jag kollar undrande på dom.
- Hero? Who are you man.. Den ena killen bryter lite och jag höjer ögonbrynen. Han släpper kvinnan så hon trillar på marken och båda två börjar närma sig mig. Dom vill alltså bråka. Jag sliter av mig min tröja så min överkropp är bar och börjar hoppa på stället. Jag vrider fram och tillbaka på nacken innan jag visar för killarna att jag är beredd. 
Båda två tar ett språng och rusar fram mot mig. Jag greppar om den ena killens hand och slänger han över mig som en vante så han trillar ner med ryggen i asfalten. Den andra killen lägger jag över ryggen och backar bak i fullt fart in i väggen. Dom ligger som trasdockor på marken. 
Jag vänder mig om mot kvinnan och hon backar bak mot väggen. 
- Don't be afraid, I'll get you home.. Jag lyfter upp henne i min famn och bär henne ut ur gränden.
 
- It's here, Liam.. Hennes fniss ekar i mitt öra och jag stannar utanför hennes dörr. Jag sätter ner henne och hon ler stort mot mig.
- Thank you, once again, hon kramar om mig och jag känner hur pinsam stämningen blir.
- Erhm, I should probably go.. Jag går ur kramen och hon nickar förstående. Jag ger henne en puss på kinden innan jag försvinner ut i mörkret.
 
Niall's point of view

Dörren öppans hastigt och jag sitter kvar i soffan och väntar på att Suri ska komma in. Som jag tänkt så kommer hon med ett leende in i vardagsrummet. Alltid lika vacker.
- Where have you been? Hon slår sig ner vid sidan om mig och lutar sitt huvud mot min axel.
- Outside.
- Doing what? 
Hon väntar med att svara och jag hoppar till med axel för att hon ska skynda sig.
- Running.
Jag blir lite misstänksam när hon svarar så kort. Jag sätter mig rakt upp och kollar på henne. Hon fnissar och reser sig upp för att gå ut i köket. Jag hör hur hon sätter i gång kranen. Undra vad hon har gjort ute? Såhär sent. Man springer inte bara en runda klockan 12 på natten. Det är något som inte stämmer..
- Suri come here!
Hon kommer springande med ett glasvatten och hummar lätt när hon kommit in i rummet.
- Tell me what you were doing.
Hon stannar upp och blir stel i ansikte. Hennes kläder är skitiga, det är inte spring kläder. Skulle jag inte kunna tro rätt så skulle hon kunnat bli våldtagen.
- Well.. Hon drar ut på det och jag höjer ögonbrynen åt henne innan hon fortsätter:
- Acutally, there was this two guys who drag me to an empty alley and they were about to rape me, but then this big black shadow showed up and just.. He fought them down and he was so good. He did all those kind of weird tricks..
Jag fattar inte ett skit av vad hon säger men jag är glad att hon är okej. Jag nickar och fortsätter kolla på tv:n. Hon är också tyst en stund och då och då känner jag hur hon kollar på mig. Jag möter hennes blick och jag ser att det är något hon funderar över.
- Something more? Jag hoppar närmre henne.
- Niall..
Jag nickar och hon kollar ner på sina ben innan hon viskar lågt:
- I think it was your brother who saved my life.

3+ till nästa? :)
_______________________ Kommentarer _________________________________________________
▲ lovisa

Mer!!:D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2013-07-25 ♡ 20:57:16
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
▲ Lisa

MMEEER :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2013-07-26 ♡ 00:30:58
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
▲ Hanna

Sjukt bra, mer :))

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2013-07-26 ♡ 10:35:29
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
▲ Julia

Så bra shit!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2013-07-26 ♡ 23:58:54
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------